Tomtar på Torp

måndag 17 december 2018

BF/LR

I helgen har Ljungskile RK varit "tomtar på Torp". På lördagen var det full julrush med många besökare. 
Klicka för stor Bild!
På söndagen var det samtidigt uppträdande av idolfinalisterna. Detta drog många ungdomar och ökade trängseln. Vi hade många besökare hos tomten. Många barn satt i tomtens knä och en del skickade önskelistor till tomten. Alla barn fick skumtomtar och en reflex av tomtemor. Vi var sammanlagt åtta medlemmar från Ljungskile RK som deltog.Pengarna vi får för insatsen går till vattenkällor i Kenya. När allt när klart nästa helg har vi fått in 32 000 SEK, vilket räcker till 2 skyddade källor. Christer Dahlqvist och Lars-Göran har varit tomtar, Ulla och Mona tomtemor, Britt-Marie och Annika tomtenissar och Tomas Höfde och Bengt Rotaryinformatörer. Nästa fredag är det dags för Eva-Lena att ikläda sig tomtemors dräkt. Evenemanget har vartrit mycket lyckat. Uddevalla Byfjorden och Skansen svarar för de två andra helgerna.
Klicka på rubiken - Tomtar på ... för mer info!